گلباران راه شما...

گلباران راه شما...


بنا به اخباری که از قوه قضایيه رژیم بدست آمده، حکمی که مدتی پیش مبنی بر اعدام محمدعلی طاهری، بنيان‌گذار «عرفان حلقه» صادر شده بود، مورد تایید قرار گرفته است.
خبرگزاری حکومتی ميزان، خبرگزاری رسمی قوه قضایيه رژیم، روز پنجشنبه هشتم مرداد و به نقل از يک «منبع آگاه» گزارش داده که اين حکم به وکيل آقای طاهری ابلاغ شده است.
اين منبع آگاه با بيان اينکه محمدعلی طاهری می‌تواند در مهلت قانونی به حکم صادر شده اعتراض کند، از او به عنوان «سرکرده فرقه انحرافی عرفان کيهانی يا حلقه» نام برده اند.
خبرگزاری حکومتی ميزان در ادامه گزارش خود به شرح موارد اتهامی و نحوه صدور حکم اعدام برای آقای طاهری پرداخته است.
به نوشته اين خبرگزاری حکومتی، محمدعلی طاهری روز ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به اتهام «توهين به مقدسات، مداخله غير قانونی در امور پزشکی و درمان بيماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غير مجاز از عناوين علمی مانند دکتر و مهندس و ضاله بودن کتب و آثار» به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ ميليون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
در همین راستا یکی از یک نماینده گان پارلمان کانادا در پی پیامی درخواست آزادی محمدعلی طاهری را از رژیم ایران نمود.
همچنین هواداران محمدعلی طاهری در سال‌های اخير چندين تجمع اعتراضی برگزار کرده‌اند و البته تعداد زيادی از آنها نيز بازداشت و زندانی شده‌اند.
آقای طاهری در تيرماه سال ۱۳۹۳ نامه‌ای به احمد شهيد، گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد درباره حقوق بشر در ايران، گفت که «بازجويان و بازپرس‌ها» او را با «اعمال فشار و شکنجه روانی» به «اعترافات ساختگی» وادار کردند.
او همچنين گفت که به علت شکنجه‌های وارد شده بر خود در دوران بازداشت، چهار بار اقدام به خودکشی و دو بار اعتصاب غذا کرده بود

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر