گلباران راه شما...

گلباران راه شما...

حکم اعدام ٣ فعال سیاسی بلوچ اجرا شد


حکم اعدام ٣ فعال سیاسی بلوچ اجرا شد 
آژانس کُردپا: حکومت اسلامی ایران ٣ تن از فعالین سیاسی بلوچستان را در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخت.
آژانس کُردپا، سحرگاه امروز، بیست و هشتم آذرماه، سه زندانی سیاسی بلوچ در زندان مرکزی زاهدان اعدام گردیدند که هویت یکی از آنها عبدالغنی گنگوزه‌ای است.

دادگستری مرکز زاهدان، اتهام او را "عضویت در احزاب مسلح بلوچستان" عنوان کرده‌اند.

این جوان ٢٩ ساله که ٨ سال گذشته را در حبس بسر برده، روز پنجشنبه ۲۶ آذرماه به بهانه اینکه ابلاغیه‌ای برای او آمده است از بند ۵ زندان زاهدان خارج و مستقیما به سلول‌های انفرادی بند قرنطینه انتقال داده بودند.

"فعالین حقوق‌بشر و دمکراسی در ایران" اضافه می‌کند ۲ زندانی سیاسی دیگری که هویت آنها نامشخص است همراه با آقای گنگوزه‌ای از سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات زاهدان به قرنطینه زندان زاهدان برای اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند که گفته می‌شود صبح امروز، شنبه اعدام شده‌اند.

اعدام این فعالین سیاسی درپی درگیری یک هفته قبل نیروهای مسلح ایران با جریان سیاسی ـ نظامی "جیش العدل" صورت می‌گیرد و فعالین بلوچ آن را "انتقام‌جویی" توصیف می‌کنند.

همچنین "هرانا"، خبر مشابهی از اعدام دو زندانی سیاسی درج کرده که هویت یکی از آنها غنی ریگی ٢٥ ساله فرزند ابراهیم می‌باشد که ٥ سال قبل بازداشت شده است.

اواخر آبان‌ماه امسال وزارت اطلاعات حکومت ایران، وجود گروه‌های مخالف در سیستان و بلوچستان را تأیید کرد و آنها "تروریستی" قلمداد کرده بود.

بنابه سخنان تیمور الیاسی نماینده ویژه جمعیت حقوق‌بشر کُردستان ایران ـ ژنو، حدود ١٠٣٤ زندانی ملیت‌های ایران در زندان‌های جمهوری اسلامی محبوس هستند که متهم به فعالیت سیاسی ـ عقیدتی هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر