گلباران راه شما...

گلباران راه شما...

سازمان ملل: اعدام ۲۰ نفر در ایران "اسفناک" است


زید رعد الحسین گفت اعدام گروهی ۲۰ کرد اهل سنت بی عدالتی عمده ای بود، زیرا اتهام ها بسیاری کلی و نا مشخص است؛ ضمن آن که روال حقوقی در مورد آنها نیز رعایت نشده است.
بیانیه کمیسرعالی حقوق بشر که جمعه ۱۵ مرداد ماه صادر شد، تاکید دارد شهرام احمدی یکی از آن ۲۰ نفر، مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود و مجبور به امضای یک صفحه کاغذ بدون نوشته شد، که در آن اعتراف هایی دروغین به نام او درج شده است.
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، اعدام حسن افشار را نیز محکوم کرده است که ماه پیش انجام گرفت. وی به اتهام تجاوز، در سن ۱۷ سالگی محکوم و در ۱۹ سالگی اعدام شد.
وزارت اطلاعات ایران بدون تایید یا تکذیب اعدام تعدادی از زندانیان اهل سنت در روز سه‌شنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۱۰۲ نفر از اعضای "گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد" دستگیر شده و برخی از آنها محکوم به اعدام شده‌اند.
در اطلاعیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، ۲۴ مورد اقدام مسلحانه به گروهی با عنوان "گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد" نسبت داده شده است.
سازمان‌های حقوق بشری ایران می‌گویند که صبح روز سه‌شنبه ۱۲ مرداد ماه، حداقل ۱۰ زندانی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج اعدام شده‌اند. دادگستری استان کردستان نیز بدون اعلام نام و تعداد اعدام شدگان، تایید کرد که حکم اعدام اعضای "گروهک تروریستی تکفیری توحید و جهاد" اجرا شده است.
وزارت اطلاعات ایران می‌گوید که این گروه از زمستان سال ۱۳۸۷ کار خود را آغاز کرده و در تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ دستگیر شده‌اند. این در حالی است که بهرام احمدی - برادر کوچک شهرام احمدی که روز گذشته اعدام شد- در دی ماه ۱۳۹۰ به همراه پنح زندانی اهل سنت دیگر اعدام شده است. یعنی فاصله دستگیری تا اجرای حکم اعدام در حدود هفت ماه بوده است.
به گفته وزارت اطلاعات ایران، اعضای این گروه در مجموع اقدامات مسلحانه خود مجموعا ۲۰ نفر را کشته و ۴۰ تن دیگر را زخمی کرده‌اند که در میان کشته‌شدگان محمد شیخ الاسلام نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری و برهان عالی از روحانیون متنفذ اهل سنت حضور داشتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر