گلباران راه شما...

گلباران راه شما...

دراویش گنابادی زندانی؛ افزایش تعداد دراویش اعتصابی به ۱۰ تن / خودداری


– بهاالدین و داوود قاسم زاده، دو برادر زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه هستند که هر دو به علت قطع نخاع و شرایط بد زندان دچار عفونت در ناحیه پا شده‌اند. این دو زندانی به دنبال وخامت وضعیت جسمانی و ممانعت مسئولان زندان از اعزام آنها به مراکز درمانی، روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه از رئیس زندان درخواست کردند که حکم اعدامشان هر چه سریع‌تر اجرا شود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بهاالدین و داوود قاسم زاده، دو برادر زندانی محکوم به اعدام در زندان مرکزی ارومیه هستند که هر دو به علت قطع نخاع و شرایط بد زندان دچار عفونت در ناحیه پا شده‌اند.
چندی پیش دستور اعزام این زندانیان به مراکز درمانی توسط بهداری زندان صادر شد اما به دلیل نامعلومی مسئولان زندان از اعزام ایشان جلوگیری کردند.

یک منبع مطلع از وضعیت این افراد به گزارشگر هرانا گفت: “داوود و بهاالدین در شرایط وخیم جسمانی به سر می‌برند و هر لحظه مرگ را تجربه می‌کنند، از این رو روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد از رئیس زندان درخواست کردند هر چه سریع‌تر حکم اعدامشان اجرا شود”.

این منبع پیشتر به گزارشگر هرانا گفته بود: “مسئولان زندان توضیح مشخصی در مورد ممانعت از رسیدگی پزشکی به این دو زندانی نداده‌اند اما به صورت شفاهی ادعا کرده اند چون این زندانی جرمشان قتل است سربازها را تحریک می‌کنند کتکشان بزنند!
این دو زندانی به دلیل قطعی نخاع و شرایط سخت زندان دچار عفونت در ناحیه پا شده‌اند. این عفونت در حال گسترش به سایر نقاط بدن این افراد است.”
لازم به اشاره است زندانیان زندان مرکزی ارومیه به دلیل کمبود پرسنل و نبود پزشک در بهداری از مدت‌ها قبل با مشکلات مشابهی در خصوص درمان و پزشکی دست و پنجه نرم می‌کنند.
تنها به عنوان نمونه، محمد نظری زندانی سیاسی این زندان مدت‌ها به دلیل ناراحتی کلیه از خدمات درمانی و پزشکی در این زندان محروم مانده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر