گلباران راه شما...

گلباران راه شما...

پایان اعتصاب غذای حسین رجبیان و وحید صیادی نصیری



حسین رجبیان و وحید صیادی نصیری، دوتن از زندانیان سیاسی در زندان اوین بعد از تحقق درخواست هایشان به اعتصاب غذای خود پایان دادند. آقای رجبیان دوشنبه هفته جاری مورخ ۱۵ آذرماه به مرخصی ۷۲ ساعته استعلاجی اعزام شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رجبیان فیلمساز زندانی  از ۷ آبان ماه همراه برادرش مهدی رجبیان موسیقی دان، در زندان اوین دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده بودند.

حسین رجبیان غروب دوشنبه هفته جاری مورخ ۱۵ آذرماه به مرخصی ۷۲ ساعته استعلاجی اعزام شد و به اعتصاب غذای خود پایان داد. وی در هفته آخر اعتصاب دچار عفونت و درد شدید کلیه شده بود.

برادر وی مهدی رجبیان نیز هفتم آذرماه بعد از ۳۰ روز اعتصاب غذا به «مرخصی ۴ روزه درمانی» اعزام و روز یکشنبه ۱۴ آذرماه، بدون تکمیل دوره درمانی به زندان اوین بازگشت.
هم‌چنین گزارش رسیده، وحید صیادی نصیری یکی دیگر از زندانیان در اعتصاب غذای زندان اوین، درپی مشخص شدن زمان دادگاه تجدیدنظر، از روز یکشنبه هفته گذشته به اعتصاب غذای خود پایان داده است.
وحید صیادی نصیری از تاریخ ۲۵ مهرماه، در اعتراض به ۱۳ ماه بلاتکلیفی پرونده خود در اعتصاب غذا به سر می برد. این زندانی سیاسی با اتهامات «توهین به مقدسات، توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» در دادگاه بدوی به ۸ سال حبس محکوم شد. اما با گذشت ۱۳ ماه از تاریخ صدور حکم اولیه و اعتراض وی، هنوز هیچ حکمی از دادگاه تجدیدنظر دریافت نکرده است.
همچنین امروز گزارش شد، جمال قادری، زندانی سنی مذهب زندان رجایی شهر کرج نیز به اعتصاب خود پایان داده است.
در حال حاضر تعدادی از زندانیان سیاسی-امنیتی از جمله آرش صادقی در اوین، حسن رستگاری در زندان ارومیه و فواد رضازاده در زندان رجایی شهر کرج در اعتصاب غذا به سر می برند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر