گلباران راه شما...

گلباران راه شما...

دو هزار روز از بازداشت عبدالفتاح سلطانی گذشت؛ تقدیر از «وکیل شجاع» در فضای مجازی


 https://gdb.voanews.com/521E31A4-9513-43D7-B8C8-DCD601E82CD7_w1023_r1_s.jpg
در حالیکه دو هزار روز از زندانی شدن عبدالفتاح سلطانی وکیل سرشناس در ایران می گذرد، همزمان با انتشار نامه دختر او، در فضای مجازی کاربران زیادی از او بخاطر تلاش هایش در کمک به فعالان مدنی تقدیر می کنند.
مائده سلطانی دختر آقای سلطانی در نامه سرگشاده ای به وزیر اطلاعات ایران، از وضعیت بغرنج این وکیل زندانی نوشت و یادآور شد، «صدایمان را بشنوید وضعیت جسمانی پدرم وخیم است.»
خانم سلطانی در نامه خود خطاب به محمود علوی نوشت: «۶ سال از حبس پدرم عبدالفتاح سلطانی می‌گذرد. بدیهی ست کمترین حق زندانی درخواست اعاده دادرسی عادلانه است اما متاسفانه پرونده پدرم نخوانده بایگانی می شود!!!»
وی افزود: «بیش از سه سال از اعمال ماده ۱۸ گذشته و ۴ قاضی نظر داده اند حکم اساسا به اعتبار امر مختومه باطل است ولی پرونده در حوزه ریاست قوه قضاییه قفل شده است. ۶ سال است مادرم بارها و بارها به مقامات نامه داده و درخواست رسیدگی به پرونده نموده ولی معلوم نیست این همه نامه کجا رفته است. پرونده پدرم با اعمال نفوذ کارمندان شما مغفول مانده و از اجرای قانون آزادی مشروط و مرخصی جلوگیری می شود!»
وکیل دادگستری و عضو کانون مدافعان حقوق بشر و هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری که وکالت پرونده های فعالان مدنی و سیاسی از جمله زهرا کاظمی، اکبر گنجی، هاله اسفندیاری، سندیکای شرکت واحد و نیروهای ملی و مذهبی را در دو دهه گذشته بر عهده داشت.
آقای سلطانی بعد از اعتراضات به نتایج انتخابات سال ۸۸ و بعد از افزایش برخورد ها با کانون مدافعان حقوق بشر، توسط قاضی مرتضوی بازداشت و زندانی شد.
در نهایت دادگاه او را به ۱۸ سال زندان و تبعید و همچنین ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم کرد.
هشتگ ۲هزار روز
همزمان با نامه دختر آقای سلطانی برخی از کاربران توئیتر با هشتگ #2000days از او یاد کردند.

توئیتر مهدی محمودیان که در افشاگری وقایع کهریزک نقش داشت و بعد ها چند سال زندانی شد:

 

اغلب کاربران از تلاش آقای سلطانی برای کمک به زندانیان و فعالان سیاسی یاد کرده اند:
برخی نیز کینه مقام های قضایی و اطلاعاتی از او برای همراهی با شیرین عبادی و محمد سیف زاده و محمد دادخواه در راه اندازی کانون مدافعان حقوق بشر را دلیل برخورد و زندانی شدن او می دانند:

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر