گلباران راه شما...

گلباران راه شما...

افزایش موج #بازداشت ها در ایران به دلیل مراسم شادی و مهمانی



 ❌ افزایش موج #بازداشت ها در ایران به دلیل مراسم شادی و مهمانی

💢 دستگيري بخاطر مراسم های #خصوصی در ایران خبر جدیدی نیست .!
ولی شوق جوانان در برپایی این مراسم ها در روزهایی که بسیاری سرگرم و بر اماده سازي مراسمات #مذهبی پافشاری میکنند باعث شده مورد توجه قرار بگیرد خبرهایی که در این روزها مخابره میشود حکایت از #نسل_جوانی است که با وجود بلندگوی #تبلیغات_مذهبی هنوز تسليم باورهای تحمیلی نشده اند.!!

📢 نمونه ايي از  #اخبار:

♦️بازداشت ۱۴ دختر و پسر به خاطر شرکت در «پارتی شبانه» در سپیدان استان فارس

🔹به نوشته خبرگزاری تسنیم، معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سپیدان از دستگیری ۱۴ دختر و پسر در یک پارتی شبانه در منطقه هماشهر این شهرستان خبر داد.
حمزه صدیق از مقام های محلی به این خبرگزاری گفته، «در شب شهادت حضرت زهرا(س) در منطقه هماشهر شهرستان سپیدان ۸ دختر و ۶پسر به همراه ۱۲ تا ۱۳ لیتر مشروبات الکلی در یک پارتی شبانه دستگیر شدند.»

♦️بازداشت ۱۴ شهروند در مهمانی شبانه در استان فارس
🔹به نقل از رکنا، حمزه صدیق معاون دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سپیدان گفت: “تعدادی دختر و پسر جوان در پارتی شبانه مختلط دستگیر شدند”.
وی ادامه داد: “مأموران با وارد شدن به محل که ویلایی در یکی از باغات روستای هماشهر از توابع شهرستان سپیدان است، شش پسر و هشت دختر را بازداشت کردند”.

⭕️با این حال جمهوری اسلامی با #سرکوب این مراسمات به گفته خود سعی میکند که جلوی #فرهنگ_غربی گرفته شود ، و پیشگیری از #جرم  را نشان دهد نظام حکومت اسلامی ایران به #ازادی_های_فردی و #اجتماعی افراد اعتنایی نمیکند و با زیر پا گزاشتن #حریم_خصوصی افراد ان را یک وظيفه ملی و قلمداد ميكند.!!

⬛️ جا دارد با اعتنا به ماده ایی از #اعلامیه_جهاني #حقوق_بشر یاداوري كنيم از حقوق اولیه افراد در همه  جوامع که #حکومت_اسلامی ایران با اینکه ان را #امضا و قبول کرده لازم به اجرا نمیبیند و از ان سر باز میزند:

🔴 مادهٔ ۱۲

☑️ هیچ احدی نمی‌بایست در قلمرو خصوصی، خانواده، محل زندگی یا مکاتبات شخصی، تحت مداخله [و مزاحمت] خودسرانه قرار گیرد. به همین سیاق شرافت و آبروی هیچ‌کس نباید مورد تعرض قرار گیرد. هر کسی سزاوار و محق به حفاظت قضایی و قانونی در برابر چنین مداخلات و تعرضاتی است.

✍️احمد هاشمی نژاد

◀️کمیته دفاع از حقوق جوان و دانشجو

http://daneshjoo.bashariyat.org

♦️ تلگرام كانون دفاع از حقوق بشر :
@basharyat

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر