گلباران راه شما...

گلباران راه شما...

سهیل عربی بعد از یک ماه اعتصابِ غذای تر، دست به اعتصاب خشک زد


سهیل عربی بعد از یک ماه اعتصابِ غذای تر، دست به اعتصاب خشک زد

♦️ می‌خواهم صدای تمام آزاداندیشان محبوس باشم
♦️ ما توسط فاسد‌ترین انسان‌های روزگار محاکمه شده‌ایم
♦️ یا آزاد می‌شوم یا با افتخار می‌میرم



"سهیل عربی" زندانی سیاسی و عقیدتی محبوس در بند هفت زندان اوین، بعد از یک ماه اعتصاب غذای تَر از روز شنبه (۱ مهر-۲۳ سپتامبر) اعلام اعتصاب غذای خشک کرده است.

 آقای عربی که چند روزی است در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت خود، از مراجعه به بهداری زندان اوین نیز خودداری می‌کند، در نامه‌ای به  "حاجی‌مرادی" دادیار ناظر بر زندان اوین، مطالبه‌اش را «رسیدگی قانونی و عادلانه» به پرونده خود و نیز تبرئه همسرش از اتهام «معاونت در فعالیت تبلیغی علیه نظام» عنوان کرده و نوشته: «تا زمانی که مطالباتم را نگیرم، نه آب و نه غذا نخواهم خورد.»

او هم‌چنین در نامه‌ی سرگشاده‌ی دیگری، «سکوت» را «بزرگ‌ترین خیانت» دانسته و نوشته است: «فریاد من فقط برای نجات خودم نیست. اعتصاب غذا کرده‌ام بلکه صدای مظلومیت‌مان را بشنوید. می‌خواهم صدای تمام آزاداندیشان محبوس باشم: منوچهر محمدعلی، محمود بهشتی لنگرودی، علی شریعتی، یوسف عمادی، آرش صادقی، سوادا آغاسر و سایر دوستان، در بندِ هفت زندان اوین؛ انسان‌هایی که جرم‌شان دانستن و بیان حقیقت است. ما توسط قضاتی محاکمه شده‌ایم که فاسد‌ترین انسان‌های روزگارند.»

وی هم‌چنین گفته که به درخواست‌ها برای شکستن اعتصابش پاسخ منفی خواهد داد و تا روزی که آزاد نشود، اعتصابش را نخواهد شکست یا این‌که در زندان «با افتخار» خواهد مرد.

در خبری مرتبط، امروز یکشنبه (۲ مهر) با دستور "چهارمحالی" رییس زندان اوین، ماموران این زندان از انتقال سهیل عربی به بیمارستان خمینی تهران به دلیل خودداری وی از پوشیدن لباس زندان ممانعت به عمل آوردند. او به دلیلی مشابه، چند هفته است که از ملاقات با خانواده‌اش نیز محروم شده است. 

این‌ها در حالی است که سهیل عربی با سردرد و سرگیجه، تهوع، خون‌ریزی بینی، افت شدید فشار، و بیش از ۱۵ کیلوگرم کاهش وزن روبه‌رو است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر