گلباران راه شما...

گلباران راه شما...

شانزده روز از اعتصاب غذای سهیل عربی در زندان اوین گذشت


شانزده روز از اعتصاب غذای سهیل عربی در زندان اوین گذشت



"سهیل عربی" زندانی سیاسی و عقیدتی محبوس در بند هفت زندان اوین، بعد از ۱۶ روز اعتصاب غذا٬ با سرگیجه، تهوع و افت فشار روبه‌رو است. او در این مدت نزدیک به ۱۰ کیلوگرم از وزنش را نیز از دست داده است.

سهیل عربی در آبان ۱۳۹۲ به خاطر مطالب منتشرشده در وبلاگ و صفحات فیسبوکش توسط ماموران "قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران" بازداشت و به اتهام "سب‌النبی" (توهین به پیامبر اسلام) به اعدام محکوم شد. این حکم، بعدتر در دیوان عالی کشور نقض شد و در دادگاه هم‌عرض به "۷/۵ سال زندان و دو سال تحقیقات مذهبی جهت اثبات پشیمانی" کاهش یافت.

این زندانی سیاسی-عقیدتی  قرار بود روز ۲۷ شهریور امسال و در پی بخشش سه سال و نیم باقی‌مانده از حبسش از زندان اوین آزاد شود، اما بعد از پرونده‌سازی دوباره برای او و همسرش، ضابطان "قرارگاه ثارالله سپاه" به وی اعلام کردند که دستور "عفو"ش لغو شده است و او باید باقی حکمش را نیز در زندان تحمل کند.

سهیل عربی در این پرونده تازه، با اتهاماتی چون "توهین به رهبری" و "تبلیغ علیه نظام" روبه‌رو است و همسرش نسترن نعیمی نیز به "مشارکت در فعالیت تبلیغی علیه نظام" متهم شده است.

او روز ۲ شهریور، با آغاز اعتصاب غذای خود اعلام کرد که این اعتصاب را تا زمان مختومه شدن پرونده، و پایان آزار و اذیت همسرش ادامه خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر