گلباران راه شما...

گلباران راه شما...

۲۷ سال حبس برای چهار روزنامه‌نگار بازداشت‌شده در پروژه "نفوذ"




#‏آفرین_چیتساز‬ ‫#‏احسان_مازندرانی‬ ‫#‏روزنامه‌نگاران_زندانی‬
دادگاه انقلاب اسلامی تهران، روز سه‌شنبه (۷ اردیبهشت-۲۶ اپریل)، چهار روزنامه‌نگار زندانی را بعد از شش ماه بازداشت موقت، مجموعا به ۲۷ سال حبس محکوم کرد.
محمد مقیسه، قاضی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب، در حکم خود، آفرین چیت‌ساز، سینماگر و ستون‌نویس روزنامه‌ی دولتی "ایران" را به دو اتهام "اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور" و "ارتباط با دولت‌های بیگانه" به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
مقیسه هم‌چنین برای احسان مازندرانی، مدیرمسوول روزنامه‌ی "فرهیختگان" (متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی) به دو اتهام "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور"، محکومیت ۷ سال حبس صادر کرده است.
سامان صفرزایی (روزنامه‌نگار جوان حامی دولت روحانی) و داود اسدی نیز به اتهام "اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور"، هر کدام به تحمل ۵ سال حبس محکوم شده‌اند.
این چهار نفر که هم‌اکنون در بندهای مختلف زندان اوین نگهداری می‌شوند، به همراه عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار باسابقه‌ی "اصلاح‌طلب"، روز ۱۱ آبان ۱۳۹۴ توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شدند. در همان زمان، رسانه‌های نزدیک به سپاه، بازداشت این ۵ نفر را در راستای «مبارزه با پروژه نفوذ امریکا در رسانه‌ها و ساختارهای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی» اعلام کردند.
گفته شده که اتهام اصلی این روزنامه‌نگاران هم‌کاری با وب‌سایت تعطیل‌شده‌ی "روزآنلاین" بوده است.
در این میان، عیسی سحرخیز که بعد از حمله قلبی در زندان اوین، از روز ۱۹ اسفند سال گذشته در بیمارستان بستری شده، قرار است در ارتباط با ۳ اتهام "اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت کشور"، "توهین به رهبری" و "تبلیغ علیه نظام" در دادگاه انقلاب و در خصوص ۲ اتهام "توهین به رییس قوه قضاییه" و "نشر اکاذیب" در دادگاه عمومی تهران محاکمه شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر