گلباران راه شما...

گلباران راه شما...

آتیئسم در ایران و نقض حقوق بشر -



 نویسنده:
AHMAD HASHEMI NEJHAD
-احمد هاشمی نژاد

 من چون یک آتیئسم هستم و بر این باور اعتقاد دارم بر این شدم مطلبی در این مورد به اطلاع دوستان عزیز برسانم

آتیئسم چیست؟
در یک تعریف کلی و بسیار ساده ، عدم اعتقاد به وجود روح و یا خدا را آتئیسم می نامند.

ساده ترین اصولی که در آتئیسم موجود است، این چند اصل زیر است: 

-         آتئیسم در توضیح اینکه جهان چگونه و چرا وجود دارد، از توجیه ی به نام الله و خدا و آفریدگار ، استفاده نمی کند.
-         آتیئست ها معتقد هستند که انسان ها می توانند اصول اخلاقی و قوانینی وضع کنند و به کمک آنها زندگی انسانی و درستی داشته باشند و هیچ نیازی به کتاب ها و قوانین آسمانی نیست.


نقد دین، حرکت بر لبه تیغ است، آگاه باشیم که بین نقد مذهب و روشنگری، تا نژادپرستی و نقض حقوق بشر، فاصله اندکی است...!
بین نقد دین (یا روشنگری و تلاش برای زدودن اسلام یا دیگر ادیان از جامعه)، با تحقیر پیروان یک دین (مثلا مسلمانان)، و یا بی احترامی به آنها، فرق زیادی است.
یک فرد روشنگر، بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر، حق دارد که به نقد دین افراد بپردازد، و حتی با استفاده از نقد و یا طنز گزنده، به آن دین بتازد و آنرا مورد نقد قرار دهد. (بند نوزدهم)
مادهٔ ۱۹
هر انسانی محق به آزادی عقیده و بیان است؛ و این حق شامل آزادی داشتن باور و عقیده‌ای بدون [نگرانی] از مداخله [و مزاحمت]، و حق جستجو، دریافت و انتشار اطلاعات و افکار از طریق هر رسانه‌ای بدون ملاحظات مرزی است.

ولی در 13کشور که در آن آتئیسم ( بیخدایی ) مجازات مرگ را دارد .
افغانستان  -  ایران - مالزی - مالدیو - موریتانی - نیجریه - پاکستان -  قطر - عربستان سعودی - مالی - سودان - امارات متحده عربی - یمن


احکام اعدام ، زندان ، اذيت و آزار سيستماتيک : در همه کشورهاي دنيا در سراسر جهان انسانهايي مورد تبعيض قرار ميگيرند و در مواردي وحشيانه مجازات ميشوند ، فقط به اين دليل که آنها اعتقادي به هيچ خدايي ندارند. اينرا يک آمار جديد از سوي سازمان جهاني آتيست ها و بي خدايان اعلام ميکند. اين سند را به مناسبت ده دسامبر روز جهاني حقوق بشراين نهاد بين المللي علني کردند همچنين در کشور آلمان در مورد زير پا گذاشته شدن حقوق بي خدايان گزارش شده است.

در ۱۲ کشور اين امر يعني دست کشيدن از مذهب اسلام با مجازات مرگ روبرو ميشود. فقط ۹ کشور از مجموع ۱۶۰ کشور مورد بررسي،  نمره خوب در مورد پنج سوال مورد بررسي گرفتند از جمله بلژيک و هلند.
در ايران بي خدايان با مجازات اعدام روبرو ميشوند وتا کنون دهها نفر از آنان اعدام شده اند.
در همه جاي جهان اکثريت مردم امتناع ميکنند از به رسميت شناختن حق بي خدايان و آتئيست ها، حقي که در قوانين بين المللي و از جمله سازمان ملل به رسميت شناخته شده است. 
بدترين کشورها در نقض حقوق بي خدايان همان کشورهايي هستند که حقوق بشر را زير پا ميگذارند. اين عجيب نيست وقتي فکر کردن و انتقاد يک جرم است آزاديهاي  ديگر هم نميتواند دوام  زيادي داشته  باشند




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر